De digitale overheid

Zo nu en dan maak ik gebruik van email of een webformulier om een bedrijf of de overheid ergens op te attenderen of om een vraag te stellen. De snelheid van antwoorden en of er überhaupt geantwoord wordt, verschilt enorm. Een paar voorbeelden:
– vorig jaar een aantal malen een webformulier ingevuld op de Philips website naar aanleiding van de aanschaf van een dvd-recorder met harde schijf. Twee maal nooit meer iets gehoord en eenmaal na ongeveer een week een email terug met de melding dat “gezien de lange tijd tussen stellen van de vraag en antwoord ik het antwoord nu inmiddels wel zou hebben gevonden en anders alsnog per telefoon contact zou kunnen opnemen met Philips.”
– op 13 februari een bericht gestuurd naar pvda@bedum.nl. Zie ook hier. Tot op heden geen antwoord.
– afgelopen weekend een reactie ingestuurd in het forum op www.bedum.nl. Tot nu toe (drie dagen later) nog niet geplaatst. Is de moderator ziek?
– maar ook: een aantal malen een melding gemaakt via gemeente@bedum.nl en altijd binnen twee dagen een antwoord ontvangen.
Kortom: email wordt nog niet altijd gezien als een volwaardig communicatiemedium. Maar mijn steekproef is natuurlijk ook verre van representatief.

Getagd met