internet+bellen, deel 2

Eerder, zie hier, schreef ik over mijn eerste ervaringen met internetplusbellen van KPN.
Inmiddels zijn we een aantal weken verder en is het tijd voor een update:

– technisch functioneert de huidige verbinding goed. Ik heb nog geen verbindingsloos moment gehad, kan dus altijd internetten en altijd bellen en gebeld worden.
Wel heb ik een aantal malen gehad dat de verbinding na een paar minuten wegvalt. Opnieuw bellen is dan de remedie. Daarnaast hoor ik vaak een echo van mijn eigen stem door de telefoon. Zal deze zaken nog melden aan de KPN.
– support functioneert echter slecht. Sinds ik mijn isdn-abonnement naar dit abonnement heb overgezet kan ik via het internet niet meer bij mijn on-line rekening, d.w.z. wel bij de oude, nu vervallen isdn-nummers, maar juist niet bij dat ene telefoonnummer dat ik naar het nieuwe abonnement heb meegenomen.
Ik heb hierover al een lange emailcorrespondentie met de KPN achter de rug, waarbij het antwoord van KPN steevast bestaat uit een standaard tekst over hoe in MijnKPN actief moet maken en zo.
Die mail wordt niet automatisch verstuurd, want ik ontvang zo’n mail in het algemeen pas een aantal dagen later, maar anderzins wordt mijn bericht dus ook niet goed gelezen of denkt men te kunnen volstaan met het antwoorden met een standaard tekst.
Ik probeer KPN dus nu al vijf weken aan hun verstand te peuteren dat alles goed werkt op die online rekening na. M.i. is daar vergeten een instelling om te zetten en lijkt mijn huidige nummer nog ergens toe te behoren aan een inmiddels gestopt abonnement of zo.
Maar ik blijf proberen…
(dus binnenkort wellicht deel 3 van deze serie).